Hátsó lámpák: színek, formák és műszaki részletek összjátéka
Az új Audi A4 ékesen szemlélteti a Hella gépjármű-világítástechnikai kompetenciáját. Új fejlesztésű hátsó lámpatesteiben hatásosan egyesül az egyedi forma, a harmonikus színvilág és a kiváló fénytechnika.
Három különböző színű és struktúrájú részre tagolódnak, amelyekből önálló szigetként emelekedik ki a vényvisszaverő prizma. Apró, hatszögű tükrökkel veri vissza a fényt annak beesési szögétől függően. A hátsó világítás hasonló elven működik.
A teljes lámpafelület csaknem egyharmadát a hátsó világítás foglalja el. A fehér mezőbe ágyazott narancssárga irányjelző-izzó fehér optikai szűrő alatt kapott helyet, ezért - amikor éppen nem működik - úgy tűnik, mintha csak piros és fehér lenne a lámpatest. A szép, csillogó felületet adó, sima fedőbúra alatt található belső búra anyagában van az a mintázat, amely megtöri a fényt.
A Hella gépjármű-világítástechnikai újdonságai fontos szerephez jutnak a gépkocsik külselyének alakításában. Egyre több autótulajdonos teszi látványosabbá járművét és hatékonyabbá annak világítását Hella-termékekkel. Ez a nagykereskedők és a műhelyek számára egyaránt vonzó, új piacot jelent.
LED-ek: a forma és a funkció új távalatai
A Hella kutatásaiban nagy hangsúlyt kap a LED-technológia hasznosítása és továbbfejlesztése. A fénydiódák több szempontból is előnyösebbek a hagyományos izzóknál: kisebb az áramfelvételük, hosszabb az élettartamuk, és gyorsabban lépnek működésbe.
Ezen felül változatosabb formájú hátsó lámpatestek kialakítását teszi lehetővé, új lehetőségeket kínálva ezzel a tartozékipar számára. Természetesen esztétikai szerepük sem elhanyagolható, hiszensokkal csillogóbbá teszik a kocsi farát.
A BMW 5-ös sorozatánál például helyzetjelző fényként szolgálnak az első lámpatestekben megjelenő fénygyűrűk, amelyek a LED-fényvezető technikának köszönhetik sajátos formályukat. A hátsó lámpatestek világítását ugyancsak LED-ek és sajátos fényterelő prizmák teszik egyedivé.
Az új 7-es BMW farán összesen 74 darab fénydióda világít, a kombinál hátsó világítás/féklámpa-funkció miatt háromdimenziós elrendezésében. A lámpatestek hátsó fényt adó LED-jei a csomagtartó-fedélbe ágyazottt vékony lámpacsíkban folytatódnak. A halogénizzós ködlámpa is ebben kapott helyet.
INSIGNIS® - Intelligent Signal Lighting System
Egy hátsólámpa valamennyi funkciója csupán egy fokozaton dolgozik, mindegy, hogy nappal, éjszaka vagy egy világos ködös reggel van.
A rossz időjáráshoz igazodás egyetlen lehetősége a ködzárófényben rejlik. Utóbbit gyakran tévesen alkalmazzák, ami irritációhoz vezet. Az egyéb információk - pl. enyhe fékezés, vagy teljes lefékezés - közvetítése nem történik meg.
Az INSIGNIS segítségével egy hátsólámpa egyes jeleinek fénye (fék, irányjelző, stb.) az aktuális körülményekhez igazítható. Az időjárástól és a látásviszonyoktól függően a jelek fényintenzitása (pl. világosabb nappal és sötétebb éjjel) variálható.
|
|